Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Personal memories, uplifting stories, intimate encounters: your first Bodine concert.... anything!
Share it with us!
  • Page:
  • 1

TOPIC: Bodine in de Eland - Delft 1984

Bodine in de Eland - Delft 1984 09 Dec 2010 18:23 #17

• Rene
  • Rene's Avatar
  • Fresh Boarder
  • Thank you received: 8
De precieze datum weet ik niet meer, maar rond begin 84 heb ik de heren (mark III) live in de Eland (vanaf 88 Speakers geheten) aan het werk gezien.
Het is de enige keer geweest dat ik Bodine live gezien heb, maar kan me het concert nog goed herinneren.
Ik kende op dat moment Bodine eigenlijk alleen nog van naam, maar weet nog dat ze opende met Shout.
Het volume stond hoog (naderhand nog een flinke piep van in m`n oren gehad) en vooral Axel en Arjen zorgde voor actie op de buhne, bassist Jeroen en Gerard deden ook wel mee, maar Rene was de rust himself. B)
In de zaal had ik 2 stickers van de Three Times Running tour gekocht en een poster van Bold as Brass met een witte onderstrook waarop stond : Bodine really rocks your socks off !
We waren met een vriendengroep van Leidschendammers en Hagenezen erna toe gefietst en kan me vooral de koude terugtocht nog goed herinneren ; doordat ik de poster niet wilde vouwen en dus opgerold in m`n groene Bomberjack (later wel een leren jas gekocht) had gestoken, kon m`n jas niet helemaal tot boven dicht, dus dat maakte het tochtje van rond het vriespunt er niet bepaald makkelijker op ! :huh:
Van twee vrienden die mee waren gegaan hoorde ik trouwens nog leuke anecdotes ; ze hadden beide de groep al eerder gezien en de ene had op verzoek van de band 2 grote ballonnen meegenomen om tijdens de show op te laten en op die manier te laten weten dat ze in het publiek stonden en de andere vertelde me dat ie na een optreden met de jongens nog gepraat had en dat ze hem vertelde dat ze een keer na een show ergens in de kleedkamer hun bandnaam met een dikke viltstift op de muur mochten zetten ... voor de heren was dit niet vet genoeg dus zodoende hebben ze een spuitbus ter hand genomen en zo hun naam vereeuwigd :laugh:
Lp`s waren toendertijd voor een scholier van 14/15 nog duur, maar heb gaandeweg het jaar toch wel Bold as Brass en Three Times Running (die had ik van m`n vader kado gekregen) aangeschaft.
De eerste plaat is nooit zo m`n smaak geweest,op freight train na dan.
Ja ja, dat waren leuke tijden ! :)
Last Edit: 19 Dec 2010 14:07 by Rene.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Jan

Re:Bodine in de Eland - Delft 1984 09 Dec 2010 21:58 #18

• Jan
  • Jan's Avatar
  • Administrator
  • Thank you received: 5
Wat een geweldig verhaal! Zo te lezen heeft het optreden indruk op je gemaakt. Dat gepiep in de oren na afloop schijnt een vaker voorkomend verschijnsel te zijn geweest. Dat heb ik al 's eerder gehoord.
Wat heb je met die poster gedaan?
Never argue with a fool. People may not know the difference

Re:Bodine in de Eland - Delft 1984 10 Dec 2010 00:01 #19

• Bridge1961
  • Bridge1961's Avatar
  • Junior Boarder
  • Thank you received: 9
Gaaf man ! Ben echt strontjaloers op je dat je ze live gezien heb, ik helaas nooit.....
Ik ben zo ergens in '82 hardrock/metalfan geworden, woonde vlakbij Alphen ad Rijn en als ik wat oplettender was geweest had ik Bodine dus nog wel live kunnen zien....
Maar met deze fantastische tribute-site ga ik toch stiekem hopen dat er nog een keer een Bodine-optreden gaat komen, al is het maar 1x (hopelijk lezen de muzikaal nog actieve ex-Bodine-leden dit en gaat het kriebelen !!!), want Bodine was samen met Picture de absolute top in Nederland maar ook daarbuiten !!

Persoonlijk vond ik de 1e lp ook wat minder, neigde wat meer naar bluesrock en daar had en heb ik nog steeds weinig mee.
Bold as brass is altijd 1 van mijn meest favoriete lp's gebleven, draai deze nog zeer regelmatig op m'n YouTube-afspeellijst.

Re:Bodine in de Eland - Delft 1984 12 Dec 2010 15:01 #20

• Rene
  • Rene's Avatar
  • Fresh Boarder
Ja, ik ben zelf ook zo rond 82 echt into the metal gegaan ; daarvoor hield ik ook al van het wat stevigere werk : Queen - Status Quo - AC/DC - Van Halen, maar vond popmuziek ook mooi. Rond 82 werd het voor mij een echte levensstijl, je was headbanger of niet en alle andere muziek werd taboe ; beetje kortzichtig nu terugkijkend, maar toendertijd was je òf metalhead òf discofreak.
Pas rond 87 ben ik me weer openlijk gaan openstellen voor andere muziek, vooral Ska en Reggae en later ook Hiphop en House (al die tussenjaren wel gewoon Top 40 en Sky Channel blijven kijken hoor, maar veel afkraken terwijl je het ondertussen toch wel mooie muziek vond, hahahaa !)
Maar om ff ontopic te blijven ; ik denk zelf dat een echte Bodine reunie er niet inzit hoor ; Rheno is de religieuze kant opgegaan en Axel is er helaas niet meer, dus dat zie ik jammer genoeg niet zo gauw gebeuren ... alhoewel mss wel met de oude zanger Jay van Feggelen ; je weet maar nooit natuurlijk.
Bold as Brass is ook mijn favoriete album, vooral Rock Machine - Heavy Rain - Heavy Metal Heart en Pumpin` Iron geven nog steeds kippevel, maar ook wel bepaalde tracks van Three Times Running hoor ; vooral Battlefield - Rampage en de instumentaaltjes brengen dat bepaalde Bodinegevoel (beetje NWOBHM, beginjaren gevoel) weer naar boven.
Van eigen bodem vind ik Picture (vooral Bombers) ook okee, maar ook bands als Dark Wizard en Proud Existence zijn heel vet alsook de Speed/Thrash van Silenxce (eerst Inferno) en Mandator (eerst Mysto Dysto).
@ Jan : de tourposter (waar ik zo`n kou voor heb geleden, hahahaa) is helaas lang geleden bij een grote opruiming verloren gegaan :(

Re:Bodine in de Eland - Delft 1984 12 Dec 2010 15:20 #21

• Bridge1961
  • Bridge1961's Avatar
  • Junior Boarder
  • Thank you received: 9
Het is bij mij altijd alleen maar hardrock/metal geweest, toch beschouw ik mijzelf niet als kortzichtig. Ik heb helemaal niks met Nederlands-talig, hiphop en reggae. House op zich ook niet, maar een pompend nummer met een flinke beat is dan nog wel om aan te horen.
Binnen de hardrock/metal kan ik redelijk wat stromingen waarderen, bv. van oude hardrock (Rainbow), via gothic en doom metal (Paradise Lost en Candlemass) tot thrash metal (Exodus, Testament) etc.

Heb in de jaren '80 ook meerdere keren Proud Existence live gezien, geweldig goeie band, jammer was dat de zanger wat beperkt was. Was blij dat ik hun demo terug vond op YouTube.

Re:Bodine in de Eland - Delft 1984 12 Dec 2010 15:55 #22

• Rene
  • Rene's Avatar
  • Fresh Boarder
Met kortzichtig bedoelde ik niet degenen die alleen maar van één muziekstijl houden hoor ; daar is helemaal niks mis mee !
Ik doelde meer op m`n eigen instelling van toendertijd : eigenlijk wel andere muziek mooi vinden, maar dat verdringen omdat het niet in het 'headbanger-zijn' straatje pastte.
In de metal vind ik ook verschillende stromingen vet, de oude hardrock van idd Rainbow (met Ronnie James Dio) en sommige ouwe krakers van Deep Purple, Led Zeppelin en Uriah Heep.
Daarna veel NWOBHM werk van oa (natuurlijk) Maiden, Priest,Samson, Angelwitch, Saxon en Raven.
Door Venom en later Metallica is er een nieuwe weg ingeslagen naar speed en thrash en (bijna) alles wat daar uit voortkwam oa Anthrax,Exodus, Slayer, Celtic Frost, Agent Steel, OverKill, Kreator, Death Angel vind ik gaaf alsook het oude werk van Sortilege en Queensryche.
Cross-over van S.O.D. en Nuclear Assault vond ik ook wel kicken, maar death- en doom metal was (is) niet zo mijn ding.
Wat betreft Proud Existence klopt het wel dat de zanger niet zo`n enorm bereik heeft, maar toch vind ik z`n stem er wel bij passen (net zoals Paul di Anno en James Hetfield ook niet de beste zangers zijn).
Hun demo heb ik na een poos zoeken op Soulseek kunnen vinden ; hun ep the Trial www.metal-archives.com/ mag er ook zijn !
Last Edit: 13 Dec 2010 00:32 by Rene.
  • Page:
  • 1
Time to create page: 0.300 seconds